Ceritera ku

Awan Nano

Lihat ke arah sana Serakan warna dan berarakan Awan Pabila terik panas Segera hadirnya memayungi diri Pabila kau dahaga Sesegera turun hujan melimpahkan kasihnya Pabila kau katakan Akulah awan itu yang kau mahu Begitulah awan nano Setia melindungi diri Tika panas mencuba menggores pipi Dan bibirmu Begitulah awan nano Sering saja tak terduga hadir Dan tak akan tercapai jejarimu Kasihnya Kasih tiada banding Setia tiada tara Bagaimanapun jua

Alhamdulillah


situasi sebelum interview

Alhamdulillah..interview semalam berjalan lancar..cuma awl2 je tak lancar sbb aku leh lak terjatoh...adoi..sakit punggung dtg koje arini...



lawak tahap bintang 9 sbb aku terjatuh..sib baik best frend aku dtg cover2 skit..hahaha..tp yg pasti aku tetap ketawa pas aku bgn tu..


situasi dlm bilik interview


i'm the 1st candidate for the interview session..*gerun laa jgk..yelaa..yg pertama kene interview..memula masuk tu..mmg jantung tu dah mcm ombak thunami..tp..aku selawat byk2..


panel pon cool..mintak memulakan majlis dgn bacaan ulmulKitab..


mcm-mcm jgk yg kene tanya..antara yg ku ingat


1. Kenapa anda nk jadi guru


2. Apa relevennye opsyen yg dipilih dgn kelayakan anda

3. Siapa menteri pelajaran skrg


4. Beri 5 ciri-ciri guru(dlm BI)...

yg nie aku di minta utk write dkt whiteboard..n kene pulak explain..mgkin task nie panel nk tgk kredibiliti n aura mengajar tu ade ke tak..aku pon hentam saja laaa..padahal tgn menggigil2 jgk..alhamdulillah leh jgk overcome cabaran tu..

5. Apa itu virus H1N1

6. Opsyen yg aku mintak nie ade ditawarkan kat mana

7. last ques panel tnye: Beri sbb mengapa pihak kami perlu mengambil anda untuk di jadikan bakal guru.

haa..bertmbahan..sanggupkah anda dihantar mengajar di luar kwsan..
yg nie mmg aku jwb ye ..sbb soalan nie biasanya panel nak provok je..aku lak jwb laa..sy sanggup untuk dihantar ke mana shj untuk mendidik n memimpin pelajar-pelajar di kwsan pedalaman krn mereka jgk perlu diberi peluang untuk menerima ilmu seperti mana pelajar-pelajar di bandar..
(*mmg manis gler kan ayat aku. aku hafal smua tu..hahaha)

Setakat soalan-soalan yg diberi,alhmdulillah smua nya berjaya ku jwb.


selesai interview...aku berserah pada keputusan panel dan juga rezeki yg Allah tentukan..moga-moga aku temui kejayaan.aminnn...

nota:weekend nie leh enjoy..yuhuuuu!!!

2 comments:

NorHidayah said...

wah banyaknya soalan..kelakarlah..mcm mana boleh terjatuh! heeheh

anyway good luck!

arezu said...

sy careless..n mgkin faktor kasut jgk sbb jarang pakai kasut tutup ..hhehehee..
seterusnya tawakal
ada rezeki mgkin kt dpt jmpe kan hidayah :)

Post a Comment